Budapest rocks! - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van SjoerdSeinen - WaarBenJij.nu Budapest rocks! - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van SjoerdSeinen - WaarBenJij.nu

Budapest rocks!

Door: Sjoerd Seinen

Blijf op de hoogte en volg

21 September 2014 | Hongarije, Boedapest

Hi vrienden/familie/gingers/bekenden en ander gespuis,

Inmiddels ben ik alweer bijna 3 weken in Budapest. Wat een ervaring en wat een belevenis! Woensdag 3 september was het zover dat ik mijn oude vertrouwde Gramsbergen voor een klein halfjaartje vaarwel zei. Normaal gesproken is dat al niet iets wat ik graag doe, maar als dit ook nog in de mooiste week is wat mijn kleine dorpje te bieden heeft dan valt dat niet mee.

Nadat mijn vader en moeder (waarvoor nogmaals dank) mij naar Eindhoven brachten was het tijd om een plekje te zoeken in het vliegtuig. De reis liep voorspoedig en voordat ik goed en wel in de lucht was, was het ook al weer tijd om het landinggestel uit te klappen voor de landing. Ik werd vervolgens op gepikt door mijn verhuurder. Na 3 kwartier in de auto te hebben gezeten kwamen we aan bij mijn kamer. Hier werd in aangenaam verrast omdat het appartement er pico bello uitzag. Totaal gerenoveerd en ik, samen met mijn huisgenoten, zijn de eerste die er in wonen. Mijn kamertje is klein maar erg veel ben ik niet nodig. Toen ik arriveerde was er nog maar 1 huisgenoot, een Duitse jongen. Wij samen wreven ons al in de handen met het bericht van de huisbaas dat de 3e kamer 2 weken later bewoond zou worden door een Française. De teleurstelling was daarom extra groot toen 3 dagen geleden een jonge man uit Groningen de deur binnen stapte. Hoewel het dan geen vrouw is zijn Michael (de Duitse huisgenoot) en ik het er over eens dat het een aardige vent is.

Na mijn kamer te hebben geïnspecteerd ben ik een klein rondje gaan lopen door de stad. Mijn eerste indruk was dat het er allemaal erg mooi uitziet. Elk gebouw is prachtig en is afgewerkt met mooie details. Na deze 2 verkenningsdagen was het tijd om mijn school te bezoeken voor mijn introductiedag. Het was leuk en de docenten zijn vriendelijk.

Oké nu over naar de belangrijke zaken. Zoals al gezegd is Budapest erg gaaf. Ik woon midden in het centrum dus kan bijna alles lopend doen. Veel leuke restaurantjes, cafés, pubs en clubs. Als het nou dag of nacht is, weekend of doordeweeks, altijd is er wat te doen en ik verveel me dus nooit. Er zijn heel veel universiteiten dus ook veel Erasmus studenten. Dit maakt de stad tot een echte studentenstad. Hierdoor is het geen probleem om makkelijk met mensen in contact te komen. Over het algemeen zijn de studenten hier met de insteek om er een leuke tijd van te maken dus iedereen is vriendelijk en erg gezellig. Ook is het uitgaan, met sommige uitzonderingen daargelaten, goed betaalbaar. Naast deze heerlijke versnaperingen, zijn er ook nog genoeg andere heerlijke versnaperingen waaraan je, je ogen goed de kost kunt geven.

Naast de feestjes en partijtjes heb ik ook al het e.e.a. van de stad zelf gezien. Ik zal jullie niet met al deze bezienswaardigheden gaan vermoeien, maar mijn (letterlijke) hoogtepunt was toch wel het uitzicht bij nacht op de heuvel aan de Buda kant van Budapest. Hier heb je een fantastisch mooi uitzicht over Budapest, zeker de moeite waard. Ik laat het graag zien aan de mensen die nog van plan zijn om langs te komen.

Al met al dus een super start. Voor nu laat ik het erbij en t.z.t. zal ik nog weer een verslagje tikken.

Toedels!

  • 21 September 2014 - 22:07

    Paula:

    Leuk om te lezen

  • 21 September 2014 - 22:14

    Marry:

    Leuk Sjoerd, ach en van die francaise das nu jammer haha xx mam

  • 21 September 2014 - 22:20

    Willy:

    Leuk bericht Sjoerd. Kijk uit naar je volgende verhaal. Veel plezier daar!

  • 21 September 2014 - 23:22

    Carla Breukelman:

    Hoi Sjoerd,
    wat een leuk verslag!
    Zo te lezen, gaat het helemaal top worden daar in Boedapest.
    völle wille, tot het volgende verslag.
    groet Gerrit en Carla

  • 22 September 2014 - 00:50

    Roelie:

    Leuk om te lezen, geniet ervan!!

  • 22 September 2014 - 10:26

    Oma Geertje:

    Lieve Sjoerd,
    Ik heb je verslag gelezen, heel leuk, ik lees wel dat je je prima vermaakt, veel succes verder.
    Oma Geertje

  • 22 September 2014 - 17:34

    Stephan Bornemab:

    Mooi verhaal sjoerd!! Snel ff een datum prikken voor een weekendje tapfen en budapest bekijken!

  • 25 September 2014 - 18:33

    Zwaantje:

    Gefeliciteerd met je vader, hoe gaat het met het huishouden?
    Groetjes oma Zwaantje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Hongarije, Boedapest

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

22 Oktober 2014

Winter is coming!

21 September 2014

Budapest rocks!

Actief sinds 21 Sept. 2014
Verslag gelezen: 570
Totaal aantal bezoekers 3249

Voorgaande reizen:

21 September 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: